Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη του Μιχάλη Ρακιντζή για τις 90ίλες.

Το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου πήγαμε στο Ghost House όπου έπαιζε ο Μιχάλης Ρακιντζης live. Μετά τη συναυλία του ζητήσαμε να μας απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις και είπαμε να επικοινωνίσουμε μέσω email. Του στείλαμε τις ερωτήσεις μας και μας απάντησε. Είναι η πρώτη μουσική συνέντευξη στις 90ίλες blogspot και ελπίζουμε να ακολουθήσουν κι άλλες. Ευχαριστούμε πολύ τον Μιχάλη για τις απαντήσεις του!


Οι ερωτήσεις των 90's blogger στον Μιχάλη Ρακιντζή
και οι απαντήσεις του:

Ερώτηση: Πως βλέπετε την μουσική σκηνή στην Ελλάδα σήμερα σε σχέση με αυτήν της δεκαετίας του 90? 
Απάντηση: Θα ξεκινήσω λέγοντας ότι η μουσική ως μέσο παραμένει η ίδια αναξερταρτήτως δεκαετιών.Αυτό που τη διαφοροποιεί όμως,  είναι η εποχή μέσα απο την οποία εκφράζεται και οι διαφορετικές δομές που συνιστούν αυτήν. Για παράδειγμα η δεκαετία  του 90 δίψαγε για ρομαντισμό καθώς αποτελούσε την μετάβαση απο μια πιο συντηρητική κοινωνία.Οι άνθρωποι άρχισαν να εκφράζονται πιο ανοιχτά και πιο αγνά θα έλεγα.Απο τότε μέχρι σήμερα, τα βήματα εξέλιξης δυστηχώς δεν είναι τα επιθυμητά.Οι άνθρωπο κλείστηκαν, οι σχέσεις -συναισθηματικές και κοινωνικές- έχουν
γίνει προβληματικές και εκεί που θα περίμενε κανείς ότι θα γινόντουσαν βήματα προοδευτικά και υγιή , βιώνουμε πιο άγευστες καταστάσεις.Γίναμε πιο άκαμπτοι και στερέψαμε απο καθαρά συναισθήματα.
Αυτό φυσικά σήμερα αποτυπώνεται και στην μουσική και στους στίχους αλλά και στους ίδιους τους δημιουργούς. Αν ακούσεις ρομαντικά ακούσματα , θεωρείσαι γραφικός , αν γράψεις "κουλτουριάρικες" ασυναρτησίες προτάσεις θεωρείσαι IN.Λίγο δήθεν με μπόλικο "φαίνεσθαι" είναι η συνταγή του σήμερα.Δεν μου κάνει...λυπάμαι.
Για μένα η μουσική πρέπει να είναι άμεση , μελωδική και γιατί όχι να ιντριγκάρει  με την ειλικρίνειά της....που και που Για μένα η μουσική πρέπει να είναι ανατρεπτική και ενθουσιώδης.

Ερώτηση: Ποιά ήταν τα αγαπημένα σας συγκροτήματα/τραγουδιστές (έλληνες ή ξένοι) την δεκαετία του 90?
Απάντηση: Επειδή έζησα πολλά χρόνια στο εξωτερικό οι μουσικές προσλαμβάνουσες που είχα αφορούσαν μόνο
ξένους καλλιτέχνες.Ο κατάλογος είναι μακρύς οπότε και θα τον αποφύγω. 

Ερώτηση: Ποιο είδος μουσικής και ποιοί καλλιτέχνες σας επηρέασαν στα τραγούδια που γράψατε την δεκαετία του 90?
Απάντηση: Η αλήθεια είναι ότι οι πρώτες μου επιρροές ήταν rock και  reggae.Ωστόσο , δεν μπορώ να σου πω ότι κάποιος συγκεκριμένος καλλιτέχνης ή μουσική αποτέλεσε driving force για μένα.Αυτό που με ενδιέφερε πάντα ήταν να είμαι δημιουργικά αυτόφωτος αλλά και αυθόρμητος. Αν καλούπωνα την έμπνευσή μου , η μουσική μου θα ήταν επιτηδευμένη , ψεύτικη και δεν θα με αντιπροσώπευε καθόλου. Πραγματικά για μένα είχε πολύ μεγάλη σημασία να είμαι ο πραγματικός δημιουργός των τραγουδιών μου. Θα ήμουν αφόρητα δυστυχής αν "δανειζόμουν" το ταλέντο άλλων δημιουργών .
    
Ερώτηση: Ποιό είναι το αγαπημένο σας τραγούδι απο αυτά που έχετε ερμηνεύσει ή ο αγαπημένος σας δίσκος, εαν μπορείτε να ξεχωρίσετε κάποιο?
Απάντηση: Αποφεύγω να κάνω διακρίσεις, διότι το κάθε ένα απο αυτά συνοδεύεται απο ένα συναίσθημα , μια κατάσταση , μια περιπέτεια δική μου. Το κάθε ένα απο αυτά είμαι ΕΓΩ, είναι τα κομμάτια που συνθέτουν τελικά την ψυχοσύνθεσή μου.
  
Ερώτηση: Ποια ειναι η καλύτερη συναυλία απο αυτές που έχετε δώσει, κατα την γνώμη σας, εαν μπορείτε να ξεχωρίσετε κάποια?
Απάντηση: Το συναίσθημα απο ένα κατάμεστο στάδιο που τραγουδάει τα τραγούδια σου είναι πραγματικά συγκλονιστικό. Το να ταυτίζονται τόσοι άνθρωποι με τη μουσική σου "γλώσσα" είναι μοναδικό.Υπήρξα τυχερός που το βίωσα τόσο έντονα στις περισσότερες συναυλίες μου. Γι'αυτό το λόγο σε όλες τις συναυλίες μου βρίσκω και μια όμορφη ανάμνηση .Αν θέλεις ,ωστόσο, οπωσδήποτε να ξεχωρίσω μια , θα σου πω την συναυλία με τον Ian Gillan διότι λόγω της συνεργασίας μου μαζί  του θεωρείται η  πιο χαρακτηριστική αν θες.

Ερώτηση: Αν μπορούσατε να γυρίσετε πίσω στην δεκαετία του 90 με ποιούς καλλιτέχνες θα θέλατε να συνεργαστείτε?  
Απάντηση: Με όσους συνεργάστηκα και τότε.Με τις υποθετικές ερωτήσεις γίνομαι ανέμπνευστος. 

Ερώτηση: Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τον Ian gillan το 1992?
Απάντηση: Είναι μια συνεργασία που πάντα επιθυμούσα να υλοποιήσω. Με την βοήθεια της εταιρείας μου όλα τότε μπήκαν σε μια τροχιά. Άκουσε ο Ian την δουλειά μου και δέχτηκε να συνεργαστούμε.Τόσο απλά. Αυτό για μένα σήμαινε ,σημαίνει και θα σημαίνει πάρα πολλά.

Ερώτηση: Πως προέκυψε η συμμετοχή σας στην Eurovision?
Απάντηση: Η Eurovision  για μένα ήταν ένα project που εκείνη την εποχή ήθελα να πραγματοποιήσω. Με εκείνο το συγκεκριμένο concept και με εκείνο το συγκεκριμένο κομμάτι. Η αλήθεια είναι πως μόνο έτσι όπως το είδατε με ενδιέφερε να το παρουσιάσω. Σε άλλους ήταν αρεστό , σε άλλους όχι. Το σίγουρο είναι όμως ότι ήταν ανατρεπτικό .Και αυτό είναι κάτι που με ενδιέφερε.
     
Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο απο τα τραγούδια σας που να βασίζεται σε αληθινή ιστορία ? (κι αν υπάρχει ποιό είναι αυτό)?
Απάντηση: Τα περισσότερα τραγούδια μου βασίζονται σε αληθινά βιώματα.  Κάποια σε δικά μου και κάποια άλλα απο αυτά που ακούω και θεωρώ ενδιαφέροντα να ασχοληθώ μαζί τους. Έχει τύχει να συζητούν ένα θέμα κάποιοι φίλοι και εγώ να το έχω ήδη κάνει τραγούδι στο μυαλό μου. Είναι κάποιες λέξεις -κλειδιά που κάνουν αμέσως κλικ στο  μυαλό μου. Όσο για το πιο απο τα δικά μου βασίζεται σε αληθινή ιστορία,νομίζω ότι δεν χρειάζεται να το ψάξεις και πολύ.  Είναι κραυγαλέο.
  
Ερώτηση: Σκοπεύετε να βγάλετε κάποιον καινούριο δίσκο σύντομα?  
Απάντηση: Ήδη δουλεύω πάνω σε αυτό .Νομίζω μέχρι τον Μαιο θα έχει ολοκληρωθεί.  

Ερώτηση: Τι θα θέλατε να πείτε στους θαυμαστές σας που βρίσκονται στην ηλικία μας (20-25), οι οποίοι αν και δεν έζησαν τις μεγάλες σας επιτυχίες και συναυλίες τις προηγούμενες δεκαετίες, άκουσαν αργότερα τα τραγούδια σας και σας θεωρούν έναν μεγάλο καλλιτέχνη της ελληνικής μουσικής σκηνής?
Απάντηση: Χαίρομαι που μιλάω Και την δική τους γλώσσα.
Χαίρομαι που μπορούμε και επικοινωνούμε!

Ευχαριστούμε Μιχαλη!

2 σχόλια :

  1. ΑνώνυμοςΜαρτίου 10, 2011

    XAXAXAXAXAXAXAXAXAXA AX XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAX

    kiratzos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μονο respect! Και στο Μιχαλη και στις συνεργάτισσες!! I am sooooo proud of you!! SNIIIFF!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Keywords

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ( 39 ) ΔΙΑΦΟΡΑ ( 29 ) ΜΟΥΣΙΚΗ ( 20 ) CARTOON ( 16 ) ΤΑΙΝΙΕΣ ( 13 ) ΠΑΡΤΥ ( 11 ) ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ( 10 ) ΑΤΑΚΕΣ ( 9 ) ΒΙΒΛΙΑ/ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ( 9 ) ΣΙΡΙΑΛ ( 9 ) ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ( 8 ) ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ( 7 ) ΣΥΛΛΟΓΕΣ ( 7 ) ΣΧΟΛΕΙΟ ( 7 ) ΕΠΟΧΙΑΚΑ ( 6 ) CELEBRITIES ( 5 ) ΓΕΓΟΝΟΤΑ ( 5 ) ΚΟΡΙΤΣΙΑ ( 5 ) ΜΟΔΑ ( 5 ) ΠΑΡΕΕΣ ( 5 ) ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ( 5 ) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( 5 ) ΤΡΟΜΑΧΤΙΚΟ ( 5 ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ( 4 ) video games ( 3 ) ΓΛΥΚΑ ( 3 ) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ( 3 ) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΠ ( 3 ) ΚΟΜΙΚΣ ( 3 ) ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ( 3 ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( 3 ) ΡΟΥΧΑ ( 3 ) ΣΤΙΧΑΚΙΑ ( 3 ) ΦΑΓΗΤΟ ( 3 ) misheard ( 2 ) ΑΓΟΡΙΑ ( 2 ) ΑΝΕΚΔΟΤΑ ( 2 ) ΕΚΚΛΗΣΙΑ ( 2 ) ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ( 2 ) ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ( 2 ) ΗΘΟΠΟΙΟΙ ( 2 ) ΚΟΝΣΟΛΕΣ ( 2 ) ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΑ ( 2 ) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ( 2 ) ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ( 2 ) ΡΑΠ ( 2 ) ΣΧΕΣΕΙΣ ( 2 ) Σαπουνόπερα ( 2 ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ( 2 ) ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ( 2 ) ARCADES ( 1 ) FAST FOOD ( 1 ) Gadgets ( 1 ) INTERNET ( 1 ) MODERN TIMES ( 1 ) trance ( 1 ) ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ( 1 ) ΔΙΑΚΟΠΕΣ ( 1 ) ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ( 1 ) ΕΘΙΜΑ ( 1 ) ΕΚΛΟΓΕΣ ( 1 ) ΕΝΤΕΧΝΟ ( 1 ) ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ( 1 ) ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ ( 1 ) ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ ( 1 ) ΜΕΤΡΟ ( 1 ) ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ( 1 ) ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ( 1 ) ΣΙΝΕΜΑ ( 1 ) ΣΚΥΑΔΙΚΑ ( 1 ) ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ( 1 ) ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ( 1 ) εργασιες ( 1 )