Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Εσύ, τι έκανες το μεσημέρι της 7ης Σεπτεμβρίου '99;

Αν ανήκεις στο age group  των συγγραφέων, τότε ίσως έβλεπες:

Γιούπιιι! Τότε μπορείς να κάνεις Like το "ΚΙ ΕΓΩ ΕΒΛΕΠΑ BAYWATCH ΣΤΟ ΣΕΙΣΜΟ ΤΟΥ 99" στο Facebook!

 Εγώ διάβαζα για εκατομμυριοστή φορά τον Αστερίξ στην Ελβετία ("Ωχ! Πάλι έχασα τη μπουκίτσα μου!-Στη λίμνη! Με βαρίδια στα πόδια!"- τι αξέχαστες ατακάρες!), υπό την υπόκρουση του πλυντηρίου στην κουζίνα. Ξαφνικά, ακούω έναν ισχυρό θόρυβο σαν να πήγε κάτι πολύ στραβά με τη μπουγάδα, σαν να μπλέχτηκε κάποια κάλτσα και να φράκαρε ένα ζωτικό εξάρτημα, αλλά η ειδυλλιακή αυτή εικόνα καθημερινότητας αρχίζει να τρέμει όλο και πιο έντονα. Συνειδητοποιώ ότι μάλλον γίνεται σεισμός και κρύβομαι κάτω απ'την κουκέτα μου μαζί με την αδερφή μου, έχοντας άψογη εκπαίδευση με ασκήσεις σεισμού απ'το σχολείο. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά στο σχολείο μου, λατρεύανε τις ασκήσεις σεισμού! Συνέβαινε πάρα πολυ συχνά, σε άσχετες ώρες, να χτυπάει το κουδούνι και να φωνάζει ο δάσκαλος "Σεισμόοος!" Μπαίναμε όλοι κάτω απ'τα θρανία και στριγγλίζαμε σα γουρουνόπουλα σε σφαγείο, και μετά βγαίναμε από την τάξη σε ουρά με τα χέρια πάνω στο κεφάλι και κατεβαίναμε στο προαύλιο. Οι ασκήσεις σεισμού ήταν τόσο τακτικές που κάποτε είχε γίνει πραγματικός σεισμός την ώρα του simulation!

Τη μέρα εκείνη όμως, είχαμε ακόμα διακοπές, οι οποίες πήραν και παράταση μια παραπάνω εβδομάδα, μέχρι το κράτος να μαζέψει τα σπασμένα... Για ένα διάστημα, όλα τα κτίρια στην Αθήνα ήταν μαρκαρισμένα με πράσινους, κοκκινους ή κίτρινους σταυρούς, ανάλογα με την ασφάλειά τους. Τα 5.9 ρίχτερ ήταν αρκετά για ένα διεξοδικό ξεδιάλεγμα των κτιρίων που έπρεπε να είχαν γκρεμιστεί καιρό πριν:


Το παραπάνω είναι ό,τι απέμεινε από το εργοστάσιο της εταιρείας "Φαράν", το οποίο είχε ήδη υποστεί βλάβες από το σεισμό του 1981. Οι απαιτούμενες επισκευές προφάνώς και δεν έγιναν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 8 άτομα.

Ηχητικά η λέξη "Ρικομέξ" θα ταίριαζε περισσότερο για όνομα κάποιου χαρακτήρα από καρτούν. Η αναζήτησή της στο Google μοιάζει λοιπόν σαν ένα άρρωστο αστείο: 39 άνθρωποι συνθλίφτηκαν στην κατάρρευση του εργοστασίου, μαρτυρίες επιβίωσης κάτω απ'τα συντρίμια για 46 ώρες, εγκληματικές συγκαλύψεις απ'τις πολεοδομικές αρχές, μακροχρόνιες δίκες... Παρ'όλο που τελικά δωθήκαν κάποιες αποζημιώσεις, οι υπεύθυνοι των εταιρειών αθωώθηκαν και στις δύο περιπτώσεις.






Είσαι επιχειρηματίας αλλά έχεις τη φωλιά σου λερωμένη; Μην κωλώνεις! Στο νέο, σούπερ-ντιζαϊνιάρικο site σου, βάλε συχνά τις λέξεις "μέριμνα", "ευθύνη" και "συνάνθρωπος" και είσαι τζιτζί!
Μήπως όμως τα έχεις -συγγνώμη για την έκφραση- σκατώσει ολότελα και δεν αρκούν μερικές φουσκωμένες online υποκρισίες; Μην κωλώνεις! Κύρηξε πτώχευση στην Ελλάδα και βγες από τη χώρα! (γλιτώνεις έτσι και από σπαστικές αποζημιώσεις)... έτσι κι αλλιώς, ποιός κάθεται ν'ασχολείται με ένα σεισμό που έγινε πριν 12 χρόνια...!

10 σχόλια :

  1. morgana le fey κατι επαθε ο λογαρισαμος μουΙανουαρίου 09, 2011

    Εγω ήμουν στην μητυλίνη και εκανα μπάνιο στην θάλασσα εκεινη την ώρα, και δεν πήρα χαμπάρι απο τον σεισμο, οποτε ευτυχώς ή δυστυχως δεν εχω ζήσει την εμπειρια του σεισμου του 99. Θυμάμαι όμως την ρικομεξ και τις λεπτομερης περιγραφες των συμμαθητων μου οταν ανοιξαν τα σχολεια για το τι κανανε την ωρα του σεισμου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Egw diavaza PC master teuxos proigoumenwn minwn gia 20h fora panw katw sto saloni tou paliou spitiou tin wra pou i giagia mou evlepe kapoio meksikaniko stin tv....tin alli mera figame gia xwrio kathws eixame mia vdomada diakopes meta...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και γω κατι διαβαζα ξαπλωμενη στο πατωμα. οταν εγινε ο σεισμος σηκωθηκα και αρχισα να κραταω τις βιβλιοθηκες "να μην πεσουν" (that dumb!) - βεβαια ημουν τρικαλα οποτε δεν κινδυνευσα τοσο απ'τη χαζομαρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εφτασε ο σεισμος στα τρικαλα ??? :P:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "ΑΙ, ΕΦΤΑΣΕ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ειχα μολις κολλησει κατι νεες αφισες στο υπεροχο δωματιο μου και τις κοιταζα παιζοντας τον...εεεε καθομουν στο κρεβατι απολμβανοντας..Ωσπου εγινε ο σεσμος και σε 8-9 δευτερα ημουν εξω απο το σπιτι(δωματιο-διαδρομος-τραπεζαρια-κηπος..νεο ρεκορ)..τρομακτικο αρκετα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σήμερα δεν ξέρω πως μου ήρθε...κάνω όλη μέρα search για το σεισμό του '99. Ελπίζω μόνο να είναι τυχαίο! Τεσπα! Ας καταθέσω κι εγώ την εμπειρία μου! Το 1999 ήμουν 9 ετών και η αλήθεια είναι ότι δεν έχω να θυμάμαι πολλά από τότε. Την ημέρα αυτή όμως τη θυμάμαι πεντακάθαρα. Έτρωγα ψάρια στην κουζίνα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη μάνα μου να αφήνει κάτω το γαύρο και να ουρλιάζει "Σεισμός". Το γεγονός ότι ήμουν μόλις 9 χρονών και δεν είχα ζήσει κάτι ανάλογο, αποδείχτηκε εν τέλει καλό γιατί δεν τρόμαξα. Για να πω τη μαύρη αλήθεια, επειδή δεν ήξερα καν τι θα πει σεισμός, ή μάλλον το ήξερα μόνο θεωρητικά, προσπαθούσα να καταλάβω γιατί κουνιόταν το σπίτι. Θυμάμαι τον πατέρα μου να αρπάζει στο ένα του χέρι εμένα και στο άλλο την αδερφή μου και να μας βγάζει έξω, πράγμα που ήταν λάθος γιατί κανονικά θα έπρεπε να μας βάλει κάτω από το τραπέζι. Ευτυχώς είμαστε σε πόλη που γενικά δεν επλήγει από το σεισμό. Το πιο τρομακτικό ήταν οι μετασεισμοί που ακολούθησαν τις επόμενες μέρες και ήταν πολλοί και δυνατοί. Τότε πλέον ήξερα τι εστί σεισμός κι από τότε είναι από τα λίγα πράγματα που φοβάμαι υπερβολικά. Δεν μπορείς να το ελέγξεις... Πάντως, σχετικά με την έρευνα που έκανα, βρήκα αρκετά που δεν θυμόμουν καθόλου. Βασικά στο μυαλό μου δεν ήταν τόσο μεγάλο το μέγεθος της καταστροφής. Στεναχωρήθηκα πάρα πολύ από τις εικόνες που είδα. 150 άνθρωποι πέθαναν κάτω από ερείπια. Τραγικός απολογισμός, σε συνάρτηση με έναν όχι και τόσο μεγάλο σεισμό. Δεν θέλω καν να σκέφτομαι τι θα γινόταν με 1 μονάδα ρίχτερ επιπλέον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έβλεπα Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι [η ξενέρωτη :P] και φορούσα baby doll. Μιλάμε για τρελό κούνημα, έπεσαν όλα τα ποτά, η TV προσγειώθηκε όρθια στο πάτωμα [epic win] κι εγώ σε χρόνο dt βρέθηκα κάτω απ'το τραπέζι με την μάνα μου να στριγκλίζει κι εγώ να της λέω να σταματήσει. Definitely, μια απ'τις πιο δυσάρεστες εμπειρίες ever. Έμενα και λίγα χιλιόμετρα μακριά απ'το επίκεντρο ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΓΚΑΝΤΕΜΙΑ ΜΟΥ.

    Θετικό της υπόθεσης: Ξεκίνησα την Α' Γυμνασίου 2 περίπου μήνες αργότερα \m/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καθόμουν στο γραφείο μου και θα πήγαινα για φαγητό καθώς μόλις είχαν γυρίσει οι γονείς μου σπίτι. Την προηγούμενη μέρα είχαν βγει τα αποτελέσματα των πανελληνίων και σκεφτόμουν τα της σχολής. Το μόνο που σκέφτηκα ήταν: «Αν χοροπηδάει έτσι μια ολόκληρη πολυκατοικία, τι την εμποδίζει να πέσει;»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ήμουνα στο εξωτερικό, και ο πατέρας μου με διαβεβαίωνε ότι ήταν καλά κρυμμένος κάτω απ´το γραφείο του :Ο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Keywords

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ( 39 ) ΔΙΑΦΟΡΑ ( 29 ) ΜΟΥΣΙΚΗ ( 20 ) CARTOON ( 16 ) ΤΑΙΝΙΕΣ ( 13 ) ΠΑΡΤΥ ( 11 ) ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ( 10 ) ΑΤΑΚΕΣ ( 9 ) ΒΙΒΛΙΑ/ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ( 9 ) ΣΙΡΙΑΛ ( 9 ) ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ( 8 ) ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ( 7 ) ΣΥΛΛΟΓΕΣ ( 7 ) ΣΧΟΛΕΙΟ ( 7 ) ΕΠΟΧΙΑΚΑ ( 6 ) CELEBRITIES ( 5 ) ΓΕΓΟΝΟΤΑ ( 5 ) ΚΟΡΙΤΣΙΑ ( 5 ) ΜΟΔΑ ( 5 ) ΠΑΡΕΕΣ ( 5 ) ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ( 5 ) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( 5 ) ΤΡΟΜΑΧΤΙΚΟ ( 5 ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ( 4 ) video games ( 3 ) ΓΛΥΚΑ ( 3 ) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ( 3 ) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΠ ( 3 ) ΚΟΜΙΚΣ ( 3 ) ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ( 3 ) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( 3 ) ΡΟΥΧΑ ( 3 ) ΣΤΙΧΑΚΙΑ ( 3 ) ΦΑΓΗΤΟ ( 3 ) misheard ( 2 ) ΑΓΟΡΙΑ ( 2 ) ΑΝΕΚΔΟΤΑ ( 2 ) ΕΚΚΛΗΣΙΑ ( 2 ) ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ( 2 ) ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ( 2 ) ΗΘΟΠΟΙΟΙ ( 2 ) ΚΟΝΣΟΛΕΣ ( 2 ) ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΑ ( 2 ) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ( 2 ) ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ( 2 ) ΡΑΠ ( 2 ) ΣΧΕΣΕΙΣ ( 2 ) Σαπουνόπερα ( 2 ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ( 2 ) ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ( 2 ) ARCADES ( 1 ) FAST FOOD ( 1 ) Gadgets ( 1 ) INTERNET ( 1 ) MODERN TIMES ( 1 ) trance ( 1 ) ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ( 1 ) ΔΙΑΚΟΠΕΣ ( 1 ) ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ( 1 ) ΕΘΙΜΑ ( 1 ) ΕΚΛΟΓΕΣ ( 1 ) ΕΝΤΕΧΝΟ ( 1 ) ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ( 1 ) ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ ( 1 ) ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ ( 1 ) ΜΕΤΡΟ ( 1 ) ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ( 1 ) ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ( 1 ) ΣΙΝΕΜΑ ( 1 ) ΣΚΥΑΔΙΚΑ ( 1 ) ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ( 1 ) ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ( 1 ) εργασιες ( 1 )